دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1399 - 14:27

واکنش معاون پزشکی استقلال به برگزاری مسابقات لیگ/ بعضی از تیم‌ها می‌‌گویند دکترها بهانه می‌آورند!

معاون پزشکی تیم استقلال گفت: برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال به هیچ عنوان کار درستی نیست چرا که این ورزش، این بازیکنان باید امکاناتی در اختیارشان قرار بگیرد.
کد خبر : 490043
1398021610470618917359654.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، امین نوروزی عضو هیئت رئیسه فدراسیون پزشکی- ورزشی در مورد آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال با رعایت پروتکل اصول بهداشتی گفت: اساتید گرامی،‌دوستان و بزرگان در این چند روز مصاحبه‌های خیلی خوب و زیادی کردند و مسئول متفق‌القول بودند که لیگ باید برگزار شود! بنابراین دیگر لزومی ندارد که من صحبت کنم. گروه پزشکی واقعاً سختکوش هستند و بنده‌های خدا در کنار بازیکنان مصدوم و مجروح واقعاً خدمت خاضعانه می‌کنند و می‌توانند صاحب نظر اصلی باشند.


وی افزود:  اما یک عده‌ای که به نظر من دوست دارند این لیگ برگزار شود و حتماً هم خواهند توانست که لیگ را برگزار کنند، دیگر لزومی ندارد امثال منی که که 25 سال در کنار بازیکنان، در کنار مصدومان و مجروحان ورزشی از صفر تا 100 قرار گرفتم، یعنی روز اولی که مصدوم می‌شود تا روزی که به ورزش بازمی‌گردند و برمی‌گردند به داخل زمین و به خوبی می‌دانم چه مشکلاتی دارند و چه سختی‌هایی می‌کشند،  اظهار نظر کنم.


نوروزی گفت: بعضی از تیم‌ها می‌ گویند دکترها بهانه می‌آورند. اصلاً من کاری به بالا و پایین ندارم، به قهرمانی و غیرقهرمانی توجهی ندارم، به تیم اول و تیم پنجم هم همین طور، همه بازیکنان بالاخره یک زندگی حرفه‌ای را شروع کرده‌اند که این زندگی حرفه‌ای وقتی دچار مشکل می‌شود، چند خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما مطمئنیم که از حداقل امکانات محرومیم.


معاون پزشکی تیم استقلال تأکید کرد: در تیم استقلال و بعضی از تیم‌ها ما شاید برای تسویه هم مشکل داریم، چطور می‌توانیم زمین چمن خود را عاری از ویروس کنیم؟! ما چطور می‌توانیم تمام تجهیزات ورزشی خود را در تیم و باشگاه عاری از ویروس کنیم؟! مسئولان عزیز آیا به ما ضمانت می‌دهید که هر وقت نیاز بود کیت ورزشی و متخصصان این امر را آورده و از بازیکنان ما تست بگیرید. آیا فکر می‌کنید که این تست گرفتن هر سه روز یا چهار روز یک بار کافی است؟ نه عزیز من! یک روز ممکن است یک بازیکن از یک وسیله نقلیه وارد یک وسیله نقلیه دیگر شود، از یک اتاق وارد یک اتاق دیگر شود، از یک منزل وارد یک منزل دیگر شود، از یک فروشگاه داخل یک فروشگاه دیگر یا از یک کلینیک داخل یک کلینیک دیگر برود و به ویروس مبتلا شود! این ویروس، یک ویروس منحوسی است که باعث پیامدهای مهلکی خواهد بود و جان بازیکن در خطر باشد.


نوروزی در پاسخ به این سوال که حریرچی مسئولیت برگزاری لیگ را به فدراسیون واگذار کرده است، گفت:  اصلاً شاید نباید من را از جایگاه استقلال عنوان بفرمایید. من از جایگاه سلامت ورزش صحبت می‌کنم. منی که درد کشیده‌ام، منی که شاید روز اولی که وارد ورزش شدم، کسی واقعاً در کنار تیم نبود، شاید در بیمارستان‌ها، در مکان‌های درمانی داشتند به ورزشکاران خدمت می‌کردند اما ما مستقیماً در کنار بازیکنان بودیم. می‌دانیم اینها چه مشکلاتی دارند. می‌دانیم اگر دچار مشکل شوند و زندگی حرفه‌ای خود را از دست بدهند، چه بار گرانی در زندگی‌شان به وجود خواهد آمد.


نوروزی تأکید کرد: نباید سطحی‌نگری کنیم. باید دید خود را نسبت به ورزش حرفه‌ای بهتر کنیم. المپیک تعطیل شده است! می‌خواهم بپرسم چرا المپیک تعطیل شده است؟! آیا آنها منطق نداشتند و فکر می‌کردند که واقعاً سَرسری باید تعطیل شوند؟! همه دوستان عزیز دارند زحمت می‌کشند، دکتر حریرچی که استاد ما هم هستند واقعاً دارند زحمت می‌کشند و خودشان هم درد کشیده هستند اما این ورزش، این بازیکنان باید امکاناتی در اختیارشان قرار بگیرد. اگر امکانات هست، اگر دوستان عزیز می‌توانند، ما یک نامه‌ای ترتیب دادیم امروز به سازمان لیگ می‌دهیم، می‌گوییم آقایان شما باید یک‌سری تسهیلات در اختیار ما قرار دهید. تسهیلات هم مواد ضد عفونی کننده دست، مواد ضد عفونی کننده سطوح، باید به صورت تانکر برای چمن‌هایی که ما استفاده می‌کنیم. سوال من این است که آیا ما می‌توانیم هر روز دور چمن‌هایی را که استفاده می‌کنیم حصار بگیریم؟! و بگوییم استقلال شما فقط بیا و استفاده کن!


معاون پزشکی تیم استقلال عنوان کرد: آیا مجموعه انقلاب به ما اجازه می‌دهد که آن زمین را ببندیم و مهر و موم کنیم و هیچ‌کس وارد آنجا نشود؟! پس باید قبل از اینکه تمرینات شروع شود، ابزار لازمه را در اختیار قرار بدهند، تمام تیم‌ها، این امکانات باید در اختیار تمام تیم‌های لیگ برتری قرار بگیرد. اگر هم کسی دچار مشکل شد، منِ نوروزی بعد از این همه سال و تمام گروه پزشکی مطمئن هستم که در رابطه با بیماری کرونا نمی‌دانند چه زمانی برگردد داخل زمین. آیا اطلاعات، علمی وجود دارد نشان دهد که یک ورزشکاری که دچار مشکل شود، چه زمانی برگردد؟!


نوروزی گفت: بنده از جانب تیم استقلال صحبت نمی‌کنم. کاری به این ندارم چه تیمی اول، دوم یا سوم می‌شود. این هفته‌های باقی مانده هم کما اینکه در این سالیانِ سال، بعضی مواقع نشان داده که در هفته‌های پایانی یک تیم بالاست و بعد از انجام مسابقات بسیاری این تیم پایین می‌آید! من به سلامتی بازیکنانی نگاه می‌کنم که در این مسئله دغدغه دارند و همه این موضوع را به من می‌گویند. من هم به عنوان شخصی که در این زمینه خدمتگزار همه ورزشکاران هستم؛ باز هم عرض می‌کنم که مطمئنم این لیگ را برگزار خواهند کرد! امیدوارم إن‌شاءالله به حق همین روزهای عزیز هیچ مشکلی برای ورزشکاران پیش نیاید چون آنها سرمایه‌های ورزش ما هستند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته